2011. október 1., szombat

Ízelítő


Egy bővebb cikk keretében legendás kendō mesterekről is olvashattok majd, de addig is íme egy kis ízelítő: Mochida Moriji hanshi Nakano Sosuke-val vív Kyotoban a császár színe előtt.
Mochida Moriji és Nakano Sosuke legendás 10. danos kardforgató mesterek voltak.




"Ötven évbe telt, amíg elsajátítottam a kendō alapjait, ehhez a testemet használtam. Ötven éves korom után következett az igazi fegyelem: az agyammal és a szellememmel akartam művelni a kendōt. Hatvan éves kor után az ember alsó teste gyengülni kezd, e veszteség pótlására az agyam használtam. Hetven év után az egész test gyengülni kezd. Eddigre kifejlesztettem tudatom megzavarhatatlanságát. Tudatosan, higgadt aggyal egy belső tükörben látod az ellenfél gondolatait."

                                                                       Mochida Moriji (持田 盛二)

 

Kellemes olvasgatást/videó nézegetést és izgalommal teli várakozást kívánok mindenkinek :)

források: 

www.kinsho.hu

A videót a youtube-ról szereztem.

 

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jó, hogy a videó alatt van egy idézet!! Könnyebben megérthető a filozófiai háttere a kendounak. ..nagyon félelmetesnek tűnnek a mesterek felvételről is O.O (S)

    VálaszTörlés
  2. A "kutatómunka" során rengeteg jó videót és idézetet találtam, majd a továbbiakban, egy átfogóbb cikk keretében közzé teszem őket :)
    addig is nézd meg ezt a képet :p

    http://kepfeltoltes.hu/111021/950581545images_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    VálaszTörlés
  3. apropó, a kép a kendo-world.com-ról van :) mielőtt vk belekötne XD

    VálaszTörlés
  4. az idézet tényleg jó megkönnyíti a megértést és köszi hogy beraktátok a videót!

    VálaszTörlés